Mary Meeker's 2017 Internet Trends Report

Uppdaterat kring internetanvändning och annonsering på internet. Vi är uppkopplade en dryg tredjedel av vår vakna tid vilket innebär att vi är nåbara för reklam. Runt detta faktum finns en jätteindustri som nervöst följer oss och i varje sekund söker vår uppmärksamhet. 

Eftersom vi knappt själva kan styra vår uppmärksamhet blir det hela - på samma gång - en oerhört dyrbar och lite gränslös jakt på våra sinnen. Se mig! Hör mig! Säg att jag är viktig och betyder något för dig ber läskedrycksföretaget. Ur allt detta väller det ut data och tekniska möjligheter. 

Mediebranschen förändras i rasande takt. Grönskan är ersatt med den ökentorra brända ytor där den digitala transformationen drog fram. 

"Media disruption continues at a ´torrid pace´ with digital leaders transforming the marketplace by offering better user experiences and lower prices, while leveraging data and scale."

Mary Meeker's 2017 Internet Trends Report får stor uppmärksamhet, i synnerhet i USA. Mary Meeker arbetar på Kleiner Perkins Caufield & Byers sedan sju år. Hon anses vara en av världens mest mäktiga kvinnor. 

Läs mer på Advertising Age

Läs nästa artikel

In a World Where Everything is Digital, the Word Loses Meaning

Läs nästa: In a World Where Everything is Digital, the Word Loses Meaning