Open in new tab

Kunderna väljer bort röststyrning och smarta klockor för e-handel | IT-Retail

4 000 nätshoppare från sju länder har medverkat i Episervers årliga rapport om e-handel, som bland annat visar att nya enheter som smarta klockor och röststyrning inte har slagit igenom ännu när det gäller shopping.

75 procent av konsumenterna använder smarta mobiler för att söka produkter och över hälften (57 procent) använder dem för att handla på nätet. Men samtidigt som 35 procent av konsumenterna nu äger en smart klocka använder två tredjedelar av dem (66 procent) aldrig klockan för att söka på nätet och 70 procent använder den aldrig för att handla.

Liknande resultat uppvisar de 40 procent av deltagarna i undersökningen som har en röststyrd enhet: 60 procent använder aldrig dessa för sökningar på nätet och ännu färre gör inköp. – Vi vet att dagens konsumenter är redo för att shoppa i digitala kanaler med olika enheter, men ser att de ännu inte är riktigt bekväma med smarta klockor och röststyrda assistenter.

Nu är det upp till e-handlarna att få kunderna med på tåget. till exempel genom att vässa till sökmöjligheterna med de nya enheterna.

Kunderna förväntar sig en smidig och personligt anpassad köpupplevelse där de genast känner igen sig, även om de byter enhet. Företagen som lyckas med detta kommer att bli vinnare i morgondagens e-handel.


Läs hela artikeln →
it-retail.se